Epic Games tarafından geliştirilen ve çalışmaları devam eden Unreal Engine 5.2 sürüme ait yeni bir video paylaşıldı. En son sürümüne yeni bir bakış en son sürüme yeni bir bakış olarak nitelendirilen demo çalışması yeni jenerasyon grafik fragmanı başlığıyla yayına sunuldu. Electric Dreams konulu Unreal Engine 5.2 demosu, motorun etkileyici yeni yaprak oluşturma yetenekleri, prosedürel dünya inşası ve daha fazlası hakkında çekici bir bakış sağladı.
Valve’ın sunduğu geçmişteki Unreal Engine 5 demoları büyük ölçüde kayalık ve çorak arazilerde geçiyordu ancak bu sefer yemyeşil, canlı bir ortama odaklanmayı tercih ettiler ve doğru da bir karar oldu. Bir aracın (bir Rivian R1T elektrikli kamyonet) fotogerçekçiye yakın bir orman ortamında ilerlediğini görüyoruz. Valve’ın kaos fizik motoru sayesinde sarmaşıklardan, kayalara ve kamyonun üzerinden geçtiği suya kadar her şey yerinde ve gerçekçi tepkiler veriyor.
Valve ayrıca yeni “Substrat” malzeme çerçevesini de sergiliyor. Temel olarak geliştiriciler, bir nesnenin neyden yapıldığını hızlı ve kolay bir şekilde değiştirebilecek. Demoda Epic, arabanın boya işini anında yansıtıcı bir “opal” kaplama ile değiştiriyor. Muhtemelen, kamyonun hemen hemen her şeyden yapılmasını tercih edebilirsiniz.
Geliştiriciler için belki de en heyecan verici yeni Unreal Engine 5.2 özelliği yeni prosedürel içerik oluşturma araçları oldu. Bir noktada, Epic’in orman ortamının bir öğesini (büyük bir uçurum) hareket ettirdiğini görüyoruz ve onlar bunu yaparken UE5, nesnenin bir zamanlar bulunduğu alanı otomatik olarak dolduruyor. İşte Epic’in yeni prosedürel araçları tanımlaması…
“[Unreal Engine 5.2 demosunda görülen] geniş açık dünya ortamı, maceranın başladığı küçük, elle yerleştirilmiş bir ortamın üzerine inşa edilen sanatçılar tarafından oluşturulan prosedürel araçlar kullanılarak oluşturuldu. Yeni editör içi ve çalışma zamanı Procedural Content Generation (PCG) araçları, sanatçıların kuralları ve parametreleri tanımlayarak sanat yönetmenliği yapılabilen ve elle yerleştirilen öğelerle sorunsuz çalışan geniş, son derece ayrıntılı alanları hızlı bir şekilde doldurmasına olanak sağlıyor.”
Kaynak:https://wccftech.com/unreal-engine-5-2-demo-amazing-foliage-procedural-worldbuilding-tech/?utm_campaign