DUYURULAR!
  • Artık her mesajı (konu değil) ayrı ayrı Sık Kullanılanlara ekleyebilirsiniz. Ve herhangi bir konuya mesaj yazarken editör penceresi üzerinde bulunan Favori Mesajlar butonunda favladığınız mesajı seçebilirsiniz.
  • Artık forum üyelerinin Portal'a ayrıca üye olmasına gerek kalmayacak. Forum kullanıcı adı ve şifresiyle portala giriş yapabileceksiniz. Şuan açıldı ancak geliştirmesi sürüyor.

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

Moderatör: aknctn

Bu konu 0 kez öne çıkarıldı ⬆️ Öne Çıkar
Makaleler: 0
Mesajlar: 19
Cevaplar: 0
Has thanked: 6 time
Been thanked: 4 time

aydnongr, 04 Oca 2025 22:58

image.png


Bazı oyunlara girmeden opengl ve directx 11 seçenekleri çıkıyor. Hangisini seçmem lazım hangisi daha iyi. Opengl directx 11'den daha mı iyi?

Etiketler:
Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kullanıcı avatarı
Makaleler: 0
Mesajlar: 931
Cevaplar: 3
Has thanked: 187 time
Been thanked: 283 time

aknctn, 05 Oca 2025 00:01

Size sorma nedeni nedeni oyun motorunun farklı grafik API'lerini (Application Programming Interface) desteklemesidir. Bu seçenek hangi grafik API'sinin kullanılacağını belirlemenize olanak tanır ve seçiminiz, performans ve uyumluluk açısından haliyle oyununuzun deneyimini etkiler.

OpenGL: Platformlar arası bir API'dir. Windows, macOS, Linux ve bazı mobil cihazlarda çalışabilir. DirectX 11: Sadece Windows ve Xbox platformlarında çalışır.

DirectX 11 genellikle Windows'ta daha iyi optimize edilmiştir ve özellikle Nvidia kartlarla daha iyi çalışır ama daha çok kaynak tüketir. OpenGL daha düşük sistem kaynağı tüketir. DirectX 11 donanımı yorar.

Düşük tüketim ve daha iyi bir görüntü kalitesi için OpenGL denir ama stabil bir performans, sabit FPS için DirectX 11 tercih edilir çünkü özellikle Windows için optimize edilmiştir.

Eğer detaylara takılıyorsanız bunu deneyerek seçin. Oyun da bir etken bazen biri diğerinden daha iyi olabilir ve bu hep aynı olmaz.

Örneğin burada Direct3D 12 ve OpenGL grafik API'lerinin performansını karşılaştıran bir test var. Bu test, her iki API'nin de belirli koşullarda nasıl performans gösterdiğini analiz ediyor. Test sonuçlarına göre Direct3D 12 ve OpenGL arasında performans açısından belirgin farklar gözlemlenmiş. Özellikle Direct3D 12'nin belirli senaryolarda daha verimli çalıştığı ancak OpenGL'nin de kendi avantajlarına sahip olduğu belirtilmiş. Bu sonuçlar her iki API'nin de farklı donanım ve yazılım yapılandırmalarında değişken performans sergileyebileceğini gösteriyor.

Direct3D 12 Sonuçları
TrianglesAMD Radeon R9 290X (avg FPS / GPU load)NVIDIA GeForce GTX 970 (avg FPS / GPU load)Intel HD Graphics 530 (avg FPS)
8009100 / 40%5500 / 25%1360
5’0008200 / 45%5300 / 35%1220
20’000v 5800 / 60% 5100 / 45% 1100
80’000 2400 / 80% 2600 / 70% 850
320’000 720 / 90% 700 / 85% 500
500’000 480 / 98% 480 / 90% 400
2’000’000 130 / 100% 130 / 97% 160


OpenGL 3.2
TrianglesAMD Radeon R9 290X (avg FPS / GPU load)NVIDIA GeForce GTX 970 (avg FPS / GPU load)Intel HD Graphics 530 (avg FPS)
8004600 / 25%3700 / 35%1220
5’0004300 / 25%3600 / 35%1160
20’000v4200 / 25%3600 / 36%1060
80’0004100 / 30%3600 / 58%840
320’0004100 / 46%2800 / 87%500
500’0003200 / 70%2200 / 90%420
2’000’0001000 / 100%930 / 95%180

image.png


Bu test sonucunu şöyle yorumluyorlar;
"Bu testlere göre, üçgen sayısı düşük olduğunda Direct3D 12, OpenGL'den daha hızlıdır. Özellikle AMD Radeon ekran kartları bu durumda oldukça hızlı! Ancak yaklaşık 80.000 poligon civarında, Direct3D ve OpenGL benzer bir performans sergiler. 80.000 poligonun üzerinde ise OpenGL daha hızlıdır. Intel GPU'lar ilginç bir durum sergiliyor çünkü D3D12 ve OpenGL'de hemen hemen aynı performansı sunuyorlar. Dahası, 2 milyon poligonluk bir ağda, Intel GPU, D3D12'de GTX 970 veya R9 290X'ten daha hızlı! Görünüşe göre, birçok poligon işlendiğinde, D3D12'nin renderleme işlem hattında bir yerde CPU kaynaklı bir dar boğaz oluşuyor ve bu durum GPU'ların gerçek gücünü tam olarak yansıtmıyor. Sonuçlar, en son sürücülerle (R361.43 / Crimson 15.12) benzer şekilde. Ayrıca basit bir çizim stres testi yaptım: Bir dörtgen (quad) sırasıyla 100, 400 ve 4000 kez işleniyor. Donanım instancing kullanılmıyor ve her dörtgen kendi çizim çağrısıyla işleniyor. Testleri yalnızca geliştirme sistemimde, GeForce GTX 960 + R361.43 ile yaptım."
Resim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kullanıcı avatarı
Makaleler: 0
Mesajlar: 149
Cevaplar: 0
Has thanked: 45 time
Been thanked: 19 time

Morty, 05 Oca 2025 00:24

Opengl de düşük ekran kartıyla daha yüksek fps oynarsın.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kullanıcı avatarı
Makaleler: 0
Mesajlar: 67
Cevaplar: 0
Has thanked: 14 time
Been thanked: 5 time

the_st_j, 05 Oca 2025 15:09

Opengl hepsinde kullanılabilseydi ekran kartlarının ömrü daha uzun olurdu. Üstüne de tartışmaya gerek yok. Directx ticarı amaç güden ekran kartlarının hem kullanım hem de teknik ömrünü kısıtlayan windowsa hizmet külfetten başka birşey değil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


“Bilgisayar Oyunları” sayfasına dön