DUYURULAR!
  • Artık her mesajı (konu değil) ayrı ayrı Sık Kullanılanlara ekleyebilirsiniz. Ve herhangi bir konuya mesaj yazarken editör penceresi üzerinde bulunan Favori Mesajlar butonunda favladığınız mesajı seçebilirsiniz.
  • Artık forum üyelerinin Portal'a ayrıca üye olmasına gerek kalmayacak. Forum kullanıcı adı ve şifresiyle portala giriş yapabileceksiniz. Şuan açıldı ancak geliştirmesi sürüyor.

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

Bilgisayar Oyunlarını Tartışma Bölümü

Moderatör: aknctn

Mesaj
Yazar
aydnongr
Makaleler: 0
Reactions:
Mesajlar: 21
Kayıt: 17 Ağu 2024 18:04
Cevaplar: 0
Has thanked: 7 time
Been thanked: 4 time

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

#1 Okunmamış mesaj gönderen aydnongr »

Bu konu 0 kez öne çıkarıldı ⬆️ Öne Çıkar
image.png


Bazı oyunlara girmeden opengl ve directx 11 seçenekleri çıkıyor. Hangisini seçmem lazım hangisi daha iyi. Opengl directx 11'den daha mı iyi?

Etiketler:
Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kullanıcı avatarı
aknctn
Makaleler: 0
Reactions:
Mesajlar: 986
Kayıt: 09 Nis 2019 13:53
Cevaplar: 3
Has thanked: 197 time
Been thanked: 284 time

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

#2 Okunmamış mesaj gönderen aknctn »

Size sorma nedeni nedeni oyun motorunun farklı grafik API'lerini (Application Programming Interface) desteklemesidir. Bu seçenek hangi grafik API'sinin kullanılacağını belirlemenize olanak tanır ve seçiminiz, performans ve uyumluluk açısından haliyle oyununuzun deneyimini etkiler.

OpenGL: Platformlar arası bir API'dir. Windows, macOS, Linux ve bazı mobil cihazlarda çalışabilir. DirectX 11: Sadece Windows ve Xbox platformlarında çalışır.

DirectX 11 genellikle Windows'ta daha iyi optimize edilmiştir ve özellikle Nvidia kartlarla daha iyi çalışır ama daha çok kaynak tüketir. OpenGL daha düşük sistem kaynağı tüketir. DirectX 11 donanımı yorar.

Düşük tüketim ve daha iyi bir görüntü kalitesi için OpenGL denir ama stabil bir performans, sabit FPS için DirectX 11 tercih edilir çünkü özellikle Windows için optimize edilmiştir.

Eğer detaylara takılıyorsanız bunu deneyerek seçin. Oyun da bir etken bazen biri diğerinden daha iyi olabilir ve bu hep aynı olmaz.

Örneğin burada Direct3D 12 ve OpenGL grafik API'lerinin performansını karşılaştıran bir test var. Bu test, her iki API'nin de belirli koşullarda nasıl performans gösterdiğini analiz ediyor. Test sonuçlarına göre Direct3D 12 ve OpenGL arasında performans açısından belirgin farklar gözlemlenmiş. Özellikle Direct3D 12'nin belirli senaryolarda daha verimli çalıştığı ancak OpenGL'nin de kendi avantajlarına sahip olduğu belirtilmiş. Bu sonuçlar her iki API'nin de farklı donanım ve yazılım yapılandırmalarında değişken performans sergileyebileceğini gösteriyor.

Direct3D 12 Sonuçları
TrianglesAMD Radeon R9 290X (avg FPS / GPU load)NVIDIA GeForce GTX 970 (avg FPS / GPU load)Intel HD Graphics 530 (avg FPS)
8009100 / 40%5500 / 25%1360
5’0008200 / 45%5300 / 35%1220
20’000v 5800 / 60% 5100 / 45% 1100
80’000 2400 / 80% 2600 / 70% 850
320’000 720 / 90% 700 / 85% 500
500’000 480 / 98% 480 / 90% 400
2’000’000 130 / 100% 130 / 97% 160


OpenGL 3.2
TrianglesAMD Radeon R9 290X (avg FPS / GPU load)NVIDIA GeForce GTX 970 (avg FPS / GPU load)Intel HD Graphics 530 (avg FPS)
8004600 / 25%3700 / 35%1220
5’0004300 / 25%3600 / 35%1160
20’000v4200 / 25%3600 / 36%1060
80’0004100 / 30%3600 / 58%840
320’0004100 / 46%2800 / 87%500
500’0003200 / 70%2200 / 90%420
2’000’0001000 / 100%930 / 95%180

image.png


Bu test sonucunu şöyle yorumluyorlar;
"Bu testlere göre, üçgen sayısı düşük olduğunda Direct3D 12, OpenGL'den daha hızlıdır. Özellikle AMD Radeon ekran kartları bu durumda oldukça hızlı! Ancak yaklaşık 80.000 poligon civarında, Direct3D ve OpenGL benzer bir performans sergiler. 80.000 poligonun üzerinde ise OpenGL daha hızlıdır. Intel GPU'lar ilginç bir durum sergiliyor çünkü D3D12 ve OpenGL'de hemen hemen aynı performansı sunuyorlar. Dahası, 2 milyon poligonluk bir ağda, Intel GPU, D3D12'de GTX 970 veya R9 290X'ten daha hızlı! Görünüşe göre, birçok poligon işlendiğinde, D3D12'nin renderleme işlem hattında bir yerde CPU kaynaklı bir dar boğaz oluşuyor ve bu durum GPU'ların gerçek gücünü tam olarak yansıtmıyor. Sonuçlar, en son sürücülerle (R361.43 / Crimson 15.12) benzer şekilde. Ayrıca basit bir çizim stres testi yaptım: Bir dörtgen (quad) sırasıyla 100, 400 ve 4000 kez işleniyor. Donanım instancing kullanılmıyor ve her dörtgen kendi çizim çağrısıyla işleniyor. Testleri yalnızca geliştirme sistemimde, GeForce GTX 960 + R361.43 ile yaptım."
Resim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kullanıcı avatarı
Morty
Makaleler: 0
Reactions:
Mesajlar: 161
Kayıt: 14 Oca 2020 10:18
Cevaplar: 0
Has thanked: 46 time
Been thanked: 19 time

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

#3 Okunmamış mesaj gönderen Morty »

Opengl de düşük ekran kartıyla daha yüksek fps oynarsın.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kullanıcı avatarı
the_st_j
Makaleler: 0
Reactions:
Mesajlar: 68
Kayıt: 30 Ağu 2019 12:26
Cevaplar: 0
Has thanked: 14 time
Been thanked: 5 time

Opengl mi Directx 11 mi? Ne İşe Yarar? Hangisi İyi?

#4 Okunmamış mesaj gönderen the_st_j »

Opengl hepsinde kullanılabilseydi ekran kartlarının ömrü daha uzun olurdu. Üstüne de tartışmaya gerek yok. Directx ticarı amaç güden ekran kartlarının hem kullanım hem de teknik ömrünü kısıtlayan windowsa hizmet külfetten başka birşey değil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık

“Bilgisayar Oyunları” sayfasına dön