DUYURULAR! (Yeni bir 3. Duyuru Eklendi)
  • Forumumuzda artık her mesajınızda görüntülenen profil bilgileri alanında, varsa Steam durumunuz da görüntülenebilecek! Detaylar için tıklayınız.
  • Artık profilinize hazır avatar galerisinden avatar resmi ekleyebilirsiniz. Nasıl yapılacağını öğrenmek için tıklayınız.
  • Yeni eklenen "Notlar" özelliğini kullanarak hesabınızda herhangi bir konuda kolaylıkla not tutabilirsiniz. Nasıl yapılacağını öğrenmek için tıklayınız.

Araç Stop Etme Sorunu, Devir Takılı Kalıyor ve Gaza Basmadan Devir Yükseliyor

Otomobiller hakkında ihtiyaç duyduğunuz teknik bilgi, donanım, bakım, arıza ve onarım gibi bir çok soruyu burada topluluğa sorabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
aknctn Turkey
Moderatör
Mesajlar: 144
Kayıt: 09 Nis 2019 13:53
Answers: 1
Ruh hali:
Has thanked: 7 time
Been thanked: 23 time
Durum: Çevrimdışı

Level 3

aknctn’s avatar
Loading…

Araç Stop Etme Sorunu, Devir Takılı Kalıyor ve Gaza Basmadan Devir Yükseliyor

Mesaj gönderen aknctn » 08 Şub 2020 10:07

Sorunun ortak belirtileri "araç stop etme sorunu, otomatiklerde vites konumunun karışması, devirin takılı kalması ve gaza basmadan devir yükseliyor " Bu benim başıma 2001 model otomatik Golf 4 ile geldi. Araç seyir halindeyken stop etti ve bir daha çalışmadı. Bir kaç kere denediğimde de patlama sesleri duydum ve sonrasında çalıştı ama devir 2500-3000'de takılı kaldı. Aracım otomatik olduğu için şanzımanlık bir durum olabilir mi diye merak ettim ve Park konumunda çalıştırmayı denerken birde N yani boş konumuna alıp deniyim dedim bu seferde devir takılı kalmadan normal araç çalıştı. D'ye alıp hareket etmek istediğimde de vuruntu sarsıntılar meydana geldi bende kapadım kontağı ardından 20 dakika kadar bekleyince tekrar denedim araç düzeldi normal bir şekilde çalıştı ama 2 km gidince yine aynı şeyleri tekrarladı. Böyle olunca şanzımanda sorun olduğunu düşündüm.

Tamirciye çekici ile gittikten sonra bilgisayara bağladılar o da krank sensörünü gösterdi. Değiştirince sorun düzeldi. Bu sorun diğer marka ve modellerde de aynı şekilde nüks edebilen bir sorunmuş. Aracın giderken stop etmesi, otomatiklerde vites konumunun karışması ve bundan kaynaklı şanzımandan ses, sarsıntı, vuruntu gelmesi, gaza basmadan devirin yükselmesi, düzensiz rolanti, arızalı krank sensörünün piston konumunu belirleyemeyip yanmadan katalizöre çiğ yakıt göndermesi ve patlamalar krank sensörü arızası belirtisiymiş arkadaşlar.

2001 model Golf 4 için krank sensörü yan sanayi 70 TL, orjinal dedikleri Bosch marka olan ise 160 TL idi. Ben Bosch marka aldım.


Kimse de bakış açısını değiştirip bakmıyor...
Resim

“Otomobil Teknik Bilgi Danışma, Bakım, Arıza ve Şikayetler” sayfasına dön