[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/sniper/mobiledevice/core/functions.php on line 846: Undefined variable $status
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/sniper/mobiledevice/core/functions.php on line 846: Undefined variable $status
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/sniper/mobiledevice/core/functions.php on line 846: Undefined variable $status
TF Forum - TeknoFenomen Forum • Ruby İle Görsel Programlama [Gosu Library] - Oyun Projesi
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Ruby İle Görsel Programlama [Gosu Library] - Oyun Projesi

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2019 15:17
gönderen omrkcmn
Lafı uzatmaya gerek yok. İnternette neredeyse hiç Türkçe içerik yok diyebileceğimiz GOSU kütüphanesinin kullanımını basit bir şekilde göstereceğim.

Öncelikle RubyGems üzerinde

Kod: Tümünü seç

gem install gosu
yazıp yüklüyoruz.

Yapılacaklar bukadar :mrgreen:

Proje siteden alıntı bir proje. Ben geliştirmesini yaptım. Ortaya drift yapıp verilen süre içersinde yıldızlara toplamaya çalıştığınız bir oyun çıktı.

Kaynak Kod ve Proje Dosyası

Kod: Tümünü seç


require File.dirname(__FILE__) + '/gosu' #Burada gosu kütüphanesini tanımlıyorum. Bu kadar. 


module ZOrder
  BACKGROUND, STARS, PLAYER, UI = *0..3
end

$zaman = Time.now#şu anki zaman verisini alıyorum.
$oyun_bitis = false
$skor = 0
$yuksek_skor = 0

class Oyuncu
	def initialize
		@resim = Gosu::Image.new("Oyun/araba2.png")
		@x = @y = @vel_x = @vel_y = @angle = 0.0
		#@skor = 0
	end
	
	def warp(x,y)
		@x, @y = x,y
	end
	
	def sola_donus
		@angle -= 4.0
	end
	
	def saga_donus
		@angle += 4.0
	end
	
	def hiz
		@vel_x += Gosu.offset_x(@angle, 0.5)
		@vel_y += Gosu.offset_y(@angle, 0.5)
	end
	
	def ilerle
		@x += @vel_x
		@y += @vel_y
		@x %= 640
		@y %= 480
		
		@vel_x *= 0.93
		@vel_y *= 0.93
	end
	
	def gerivites
		@vel_x -= Gosu.offset_x(@angle, 0.2)
		@vel_y -= Gosu.offset_y(@angle, 0.2)
	end
	
	def draw
		@resim.draw_rot(@x,@y,1,@angle)
	end

	def yildiz_topla(yildiz)
		yildiz.reject! do |yildiz|
			if Gosu.distance(@x,@y,yildiz.x,yildiz.y)<35
				$skor += 1
				true
			else
				false
			end
		end
	end
end

class Star
  attr_reader :x, :y
  def initialize(animation)
    @animation = animation
    @color = Gosu::Color::BLACK.dup
	@color.red = rand(256 - 40) + 40
	@color.green = rand(256 - 40) + 40
    @color.blue = rand(256 - 40) + 40
    @x = rand * 640
    @y = rand * 480
  end
  def draw  
    img = @animation[Gosu.milliseconds / 100 % @animation.size]
    img.draw(@x - img.width / 2.0, @y - img.height / 2.0,
        ZOrder::STARS, 1, 1, @color, :add)
  end
end
class Pencere < Gosu::Window
	def initialize
		super 640, 480
		self.caption = "Oyun"
		@bgImage = Gosu::Image.new("Oyun/arkaplan.jpg")
		@oyuncu = Oyuncu.new
		@oyuncu.warp(320,240)
		@cikis = Gosu::Font.new(25)
		@yildiz_anim = Gosu::Image.load_tiles("Oyun/star.png",25,25)		
		@yildiz = Array.new
		@oyun_bitis_text = Gosu::Font.new(104)
		@font = Gosu::Font.new(20)
		@count_text = Gosu::Font.new(50)
		@skor_text = Gosu::Font.new(25)
		@yskor_text = Gosu::Font.new(10)	
	end
	
	def update
		@sayac = Time.now
		unless @sayac <= $zaman + 20
			$oyun_bitis = true
			return -1 #oyunun devam etmesini engelliyorum.
		end
		
		
		if Gosu.button_down? Gosu::KB_LEFT
			@oyuncu.sola_donus
			
		end
		if Gosu.button_down? Gosu::KB_RIGHT
			@oyuncu.saga_donus
		end
		if Gosu.button_down? Gosu::KB_UP
			@oyuncu.hiz
		end
		if Gosu.button_down? Gosu::KB_DOWN
			@oyuncu.gerivites
		end
		if Gosu.button_down? Gosu::KbEscape
			exit()
		end
		@oyuncu.ilerle#oyuncunun konumu
		@oyuncu.yildiz_topla(@yildiz)
		
		if rand(100) < 4 and @yildiz.size < 2   #yıldız miktarını ayarlayıp yeniden oluşturma
			@yildiz.push(Star.new(@yildiz_anim))
		end
	end
	def draw
		case $oyun_bitis
		when false
		    @bgImage.draw(0, 0, 0)
			@count_text.draw("#{(($zaman + 20) - @sayac).round(1)}", (self.width / 2) - 72, 20, 10, 1, 1, Gosu::Color::WHITE)
			@oyuncu.draw	
			@yildiz.each {|yildiz| yildiz.draw}
			@font.draw("Skor: #{$skor}",10,10,ZOrder::UI,1.0,1.0, Gosu::Color::WHITE)	
			@yskor_text.draw("En Yüksek Skor: #{$yuksek_skor}",465,10,ZOrder::UI,2.0,2.0, Gosu::Color::WHITE)
		when true
			@bgImage.draw(0, 0, 0)
			@oyun_bitis_text.draw("Oyun Bitti!",60,20,10000000)
			@skor_text.draw("Skor: #{$skor}",self.width / 4 - 25, 200, 1) 
			@cikis.draw("Çıkış İçin ESC Yeniden Başlamak İçin Space",self.width / 5.5, 400, 1)
			if($skor > $yuksek_skor)
				$yuksek_skor = $skor
			end
			if Gosu.button_down? Gosu::KbSpace
				$oyun_bitis = false
				
				$zaman = Time.now
				$skor = 0
			end
			if Gosu.button_down? Gosu::KbEscape
				exit()
			end
		end
	end
end

Pencere.new.show
Visual Studio Code üzerinden Git kullanımını bilmediğim için dosyaları sadece düz şekilde paylaşıyorum.

Proje
https://yadi.sk/d/A3E019syjRK31A

Re: Ruby İle Görsel Programlama [Gosu Library] - Oyun Projesi

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2019 16:54
gönderen aknctn
Vakıf olduğum bir konu değil ama mutlaka birisinin işine yarayacaktır. Her türlü bilgi paylaşımına açık burası.

Oyun mu yazılabiliyor bununla?

Re: Ruby İle Görsel Programlama [Gosu Library] - Oyun Projesi

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2019 17:14
gönderen omrkcmn
aknctn yazdı: 23 Kas 2019 16:54 Vakıf olduğum bir konu değil ama mutlaka birisinin işine yarayacaktır. Her türlü bilgi paylaşımına açık burası.

Oyun mu yazılabiliyor bununla?
Bu bir programlama dili. Web programlama, Masaüstü programı yazma vs gibi bir çok şeyde kullanılan bir programlama dili. Geçen yıl ödevimi yaparken çok uğraşmıştım. Türkçe içerik yoktu. Basit bir işlem için saatlerce uğraşmıştım. Birisinin işine illaki yarayacaktır.

Re: Ruby İle Görsel Programlama [Gosu Library] - Oyun Projesi

Gönderilme zamanı: 23 Kas 2019 17:32
gönderen aknctn
Kesinlikle. Teşekkürler..