Lpg'li Araç Tekleme ve Stop Etme Sorunu [Çözüldü]

Moderatör: aknctn

Mesaj
Yazar
Kullanıcı avatarı
aknctn
Verified
Moderatör
Makaleler: 0
Mesajlar: 784
Kayıt: 09 Nis 2019 13:53
Cevaplar: 2
5
Ruh hali:
Teşekkür etti: 165 kez
Teşekkür edildi: 232 kez
Türkiye

Lpg'li Araç Tekleme ve Stop Etme Sorunu [Çözüldü]

#1 Okunmamış mesaj gönderen aknctn »

Merhaba arkadaşlar. Size daha önce başıma gelen ilginç bir tecrübemi anlatıcam.

Bu arada araç markasının pek bir önemi yok ama merak edenler için yinede yazayım 2006 model Citroen C4 1.4 Benzin&Lpg'li. Araç durup dururken gaz yememeye başladı ve motorda yığılmalar oluyordu. Zamanla bu arttı ve boşa aldığım zamanlar stop etmeye başladı. Bunu ilk etapta benzinde kullanırken yapmaya başladı lpg'de sorun yoktu. Bende sürekli lpg'de kullandığım için tamirciye biraz geç uğradım ama bir süre sonra lpg'de de yapmaya başladı. Aracı cihaza bağladılar ateşleme sistemi vs. bir çok noktadan arıza verdiğini söylediler. Ben hemen anahtar vurdurmam konuyu o kadar çok araştırdım ki insanlar neredeyse komple ateşleme sistemi yenilemiş ama sorun çözülmemiş. Ya devam etmiş ya da geçti gibi gözüküp bir süre sonra yeniden başlamış. Bunları okuyunca arabamdan da emin olunca hiç bir yeri söktürmedim araştırmaya takibe devam ettim. Temizlik katkı maddesi attırma ve boğaz kelebeğini temizletme kafama yattı (tamirci katkı maddesi at otobana çık yüksek devirde zorla enjeksiyonlar temizlensin dedi) denedim düzeldi ama kısa bir süre sonra yeniden başladı. Tabi tüm bunlar olurken map sensörünü, oksijen sensörünü, ateşleme bobinini, bujileri, aküyü değiştirmek ve subaplara bakmak isteyen tamirciler oldu. Ama ısrarla dokundurtmadım. Sonra lft ve sft değerlerinde zamanla değişme olabileceği ve bu yüzden bu soruna yol açabileceğini öğrendim.

Arkadaşlar bu noktadan sonrasını kendi dilimle izah edicem çünkü çok fazla teknik detaya hakim değilim kimseye yanlış aks ettirmiyim.

Araç yakıt durumu/kalitesi, kullanım koşulları ve sıcaklığa göre kendini programlıyor. Özellikle motorun benzinden lpg'ye (yazın bile) erken geçmesi değerlerin bozulmasını kolaylaştırıyor. Lpg'de çok kullanıyorsanız ya da lpg ayarınız zamanla bozulduysa aracın da ayarı ona göre optimize bir şekilde değişiyor. Sonuç olarak ya sadece benzinde sorun yaşıyorsunuz ya da her ikisinde. Çünkü artık aracın benzini yakma değerleri bozulmuş oluyor lpg'de ki duruma alıştığından. Ve artık aracınız ya stop ediyor ya tekliyor ya da yığılma oluyor. O kadar mide bulandırıcı şekilde aracım tekliyor ve stop ediyordu ki görseniz kesin teknik bir sorun var derdiniz.

Çözüm olarak: arabamda lpg'yi kapattım benzine aldım doldurdum depoyu ve hiç ama hiç lpg'yi açmadan araç teklemesine, yığılmasına ve stop etmesine rağmen en az 1000 km benzinde kullandım ve şuan Maşallah saat gibi çalışıyor. Kar yağdı o zaman bile ne tekledi ne yığıldı ne de stop etti. Yani araç zamanla kendini benzine göre optimize etti. Ben artık lpg kullanmayı bıraktım ama siz dediklerimi yapıp sonra lpg'ye devam edecekseniz kesinlikle lpg'yi açmadan kullanın ve düzeldikten sonra doğru profesyonel bir gazcıya gidip lpg'ye ayar yaptırmak istiyorum diyin. Ama gazcıya giderken bile lpg'yi açmayın.

Ben risk aldım denedim sabrettim böyle çözdüm. Her araçta kesin bundandır diyemem ama böyle bir sorun var. Artık taktir teşhis bundan sonra size kalmış.
Resim

Etiketler:
Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

“LPG'li Araç Teknik Bilgi, Danışma, Arıza ve Yaşanan Sorunlar” sayfasına dön