DUYURULAR!
  • Artık her mesajı (konu değil) ayrı ayrı Sık Kullanılanlara ekleyebilirsiniz. Ve herhangi bir konuya mesaj yazarken editör penceresi üzerinde bulunan Favori Mesajlar butonunda favladığınız mesajı seçebilirsiniz.
  • Artık forum üyelerinin Portal'a ayrıca üye olmasına gerek kalmayacak. Forum kullanıcı adı ve şifresiyle portala giriş yapabileceksiniz. Şuan açıldı ancak geliştirmesi sürüyor.

Otomatik Golf 4 Şanzıman Kalibrasyonu - Otomatik Şanzıman Kalibrasyonu

Moderatör: aknctn

Bu konuyu öne çıkaranlar: Semrush [Bot]
Bu konu 1 kez öne çıkarıldı ⬆️ Öne Çıkar
Kullanıcı avatarı
Makaleler: 0
Mesajlar: 931
Cevaplar: 3
Has thanked: 187 time
Been thanked: 283 time

aknctn, 13 Haz 2020 11:21

Otomatik şanzıman kalibrasyonunu kendiniz yapabilirsiniz evet basit ancak ben bunu ve önemi bilmiyordum. Öncelikle araç eski, belki piyasada da azaldı kime lazım olur ki diyebilirsiniz ancak forumlar bilginin ve deneyimin arşividir. Bugün bana lazım olabildiyse yarın bi başkasına lazım olması imkansız değil.

Araç Otomatik 2001 Model Golf 4. Şanzıman da 4 vites. Vites geçişleri hissediliyordu kalkışları biraz sertti aynı zamanda vitesler devirsiz düşüp yükseliyordu. Nedendir derken otomatik şanzıman kalibrasyonu olduğunu öğrendim ve bunu yapmanın iki yolu var.

1. Otomatik şanzıman kalibrasyon yöntemi aracı bilgisayara bağlayarak yapmak; bunda bilgisayardan şanzıman temel ayarlarının 000 grubuna girerek temel ayarları başlattıktan sonra gaz pedalına sonuna kadar basın ve 5 saniye basılı tutun ardından temel ayardan çıkın ve gaz pedalını bırakın.

2. Yöntem bilgisayarsız ve herkesin yapabileceği bir otomatik şanzıman kalibrasyon yöntemi; kontağı açın ardından gaz pedalına ayağınızı 10 saniye boyunca sonuna kadar basılı tutun. Ayağınızı basılı tutarken 10 saniye sonra kontağı kapatın. Kontağı kapatmadan ayağınızı gaz pedalından çekmeyin kapattıktan sonra çekin. Kontak kapalı ayağınızı gaz pedalından çektiniz kontağı tekrar açın ve 5 dakika bekleyin sonrasında aracı çalıştırabilirsiniz.

1. otomatik şanzıman kalibrasyon yöntemini ben denemedim ancak 2. yöntemi denedim ve olumlu sonuç aldım. Kalkış ve vites geçişleri baya yumuşadı. Burada önemli olan aracınızın boğazkelebeği kalibrasyonun yapılmış olması ve şanzımanla ilgili herhangi bir hata kodu vermiyor olması. Veriyorsa kalibrasyon yapmadan önce hata kodlarını sıfırlamanız gerekir.

Bu kalibrasyon yöntemi Golf 4, VW Bora ve Octavia gibi modeller için geçerlidir. Bu araçlar 4 ileri şanzımana sahip.
Resim

Etiketler:
Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kullanıcı avatarı
Makaleler: 0
Mesajlar: 739
Cevaplar: 1
Has thanked: 206 time
Been thanked: 146 time

omrkcmn, 13 Haz 2020 11:46

İlgili başlıkta güzel bir konu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


“Genel Araç Teknik Bilgi, Danışma, Arıza ve Yaşanan Sorunlar” sayfasına dön